sobota, 24 stycznia 2015

Szczęśliwej drogi już czas...

Poszukuje pracy, czyli spektakl życiowy jak nie pracować.

Od kilku miesięcy jestem mało dumnym absolwentem, mało ważnej uczelni. Jak każdy świeżak na rynku pracy, szukam okazji do wkręcenia się w te chomicze koło. Zacząłem od utopijnej wizji pięknego biura (albo przynajmniej żeby szef takowe miał), zarobków na poziomie min. 2000 PLN, parking dla autka (mile widziany). Jak wiadomo, w PL bywa jak bywa, więc oczekiwania zmniejszyłem do... Umowy o pracę. I tyle!

Spośród wszystkich ofert pracy zamieszczanych (w zasadzie nie wiem przez kogo) na portalach olx /gumtree wybieram właśnie te, które mają w rubryczce "Umowa o pracę". Głównie chodzi mi tutaj o ubezpieczenie zdrowotne i jakiekolwiek prawa nabyte w drodze świadczenia usług dla pracodawcy.

Umowy na zlecenia to w rzeczywistości zaproszenie na kawę, bez gwarancji, że zakończy się seksem. Więc skoro nie ma gwarancji zapłaty to idę dalej. Główny sektor obrany to ORIGAMI. Czyli sztuka zaginania czasu w towarzystwie papierów. A więc mam już określone wymagania, swoje przesiedziałem na uczelni (Taka prawda, tam się ogólnie przesiaduje) i mam kwitki więc szukamy.

Praca biurowa jest dość kreatywnie postrzegana przez potencjalnych pracodawców wystawiających swoje oferty na portalach. Kiedyś (przynajmniej tak mi się zdaje) praca biurowa to przede wszystkim administracja, kadry, finanse. Dziś, to dzwonienie do ludzi w różnym celu lub nawet domokrąstwo. No ale jak to ? Wszak nawet jeśli chodzisz po domach i naciągasz ludzi, to kiedyś wracasz do biura zrzucić umowy (hie hie) a więc biurowa, tyle że po godzinach pracy zasadniczej.

Przez pierwszy miesiąc dziwiłem się, nikt się nie odzywa tylko Call Centra i agencje marketingowe.
Drugi miesiąc odbyłem aż 2 poważniejsze rozmowy (niestety bez skutku).
Trzeci miesiąc, załamka i mała refleksja. Wspominałem wcześniej, że w zasadzie nie jestem pewien do kogo wysyłam CV. Większość ofert (znakomita większość!) nie ma w treści oferty pracy, nazwy podmiotu, adresu, telefonu kontaktowego. Nie wierzycie ? Sprawdźcie sami!. Każdy kto wysyła CV przez wyżej wymienione portale nie ma ani informacji gdzie je wysyła, ani nie ma pewności czy wysyła je naprawdę do osoby zainteresowanej. W rzeczywistości okazuje się, że ponad 50 procent aplikacji trafia to zaledwie 2 -3 użytkowników tego portalu. (pośrednik, łowca). Ty tracisz czas, on oszczędza zarówno czas jak i buduje sobie super bazę ewentualnych pracowników na sprzedaż.

Po długo oczekiwanym poszukiwaniu pracy, blisko 10 rozmowach kwalifikacyjnych (w naprawdę różnej jakości firmach) zdecydowałem usiąść i wziąć to co akurat mam pod ręką. Robię to tylko dlatego, że nie chcę wylecieć z "obrotu". W poniedziałek udaję się na 2 fazę rekrutacyjną, która pewnie zakończy się postanowienie wysłania mojego tyłka na tzw modny entry level. Szkolenia itp. itd.

W związku z tym, skoro pojawią się pieniążki (ich ilość oczywiście jest zależna od mojego zaangażowania :P) - albo klienta w zasadzie hehe mam okazję zapowiedzieć nowy projekt.
Projekt który leżakuje już dość długo a którego wykonanie to czysta przyjemność.

O co chodzi ?

Akcja odmładzania autka wchodzi w fazę początkującą. Na osobnym blogu względem tego będę zdawał wszystkim zainteresowanym fotorelację z prac nad samochodzikiem, oraz historię sukcesów i porażek związanych z mechanikami.

Jednocześnie ten blog zamieni się pewnie w obszar poświęcony refleksją człowieka pracującego, nie tam gdzie chce, nie za tyle co chce (ale co mogę, jestem CHÓMANISTOM) .

Pozdro i do usłyszenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz